Menu lewe
Konkursy ekologiczne w szkołach
5 czerwiec 2023
W kwietniu i maju w ramach realizacji działań związanych z projektem w PSP w Szymiszowie, ZPOP w Suchej oraz ZPO w Dziewkowicach przeprowadzono szereg działań edukacyjnych.
W tych szkołach przeprowadzono konkurs plastyczny pt. „Moja szkoła przyjazna środowisku”, konkurs Wiedzy Ekologicznej OZE. Ponadto w ramach współpracy z partnerem projektu - Polską Sobotnią Szkołą im. M. Słodowskiej-Curie w Moss przekazano regulaminy konkursów oraz przygotowane konspekty zajęć lekcyjnych. Realizując założenia projektu, w szkołach wykonano gazetki szkolne z informacją na temat działań podjętych w ramach Funduszy Norweskich na terenie w/w placówek oświatowych, przeprowadzono prelekcje na temat OZE oraz wykonano prezentacje multimedialne i plakaty poświęcone OZE.
Głównym celem konkurs plastycznego „Moja szkoła przyjazna środowisku” było zwiększenie świadomości ekologicznej uczniów w zakresie wiedzy o ochronie środowiska, w tym odnawialnych źródłach energii i ich znaczenia dla środowiska naturalnego. Konkurs był jednoetapowy, przeprowadzony w dwóch kategoriach wiekowych:
a) klasy 1-3
b) klasy 4-5
Ogółem w trzech placówkach nagrodzono 31 prac plastycznych. Uczniowie biorący udział w konkursie plastycznym otrzymali pamiątkowe dyplomy, nagrody rzeczowe. Wszystkie prace zostały wyeksponowane na gazetkach szkolnych.
Konkurs Wiedzy Ekologicznej OZE miał na celu poszerzanie wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska, w szczególności odnawialnych źródeł energii i ich wykorzystania jako alternatywy do produkcji energii, jak również rozbudzanie i pogłębianie zamiłowania i szacunku uczniów do piękna przyrody. Młodzi ludzie zostali zmotywowani do działań na rzecz ochrony środowiska w najbliższym otoczeniu, przekazując swoje zaangażowanie starszym członkom swojej rodziny czy miejscowości. Szczególnym zadaniem była integracja uczniów oraz wymiana doświadczeń między szkołami lokalnymi i partnerskimi i w tym celu uczniowie poszerzanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, zwłaszcza znajomością dodatkowych słów i zwrotów ekologicznych.
Po zajęciach poszerzających tą wiedzę w ramach lekcji biologii, geografii, lekcji wychowawczych i lekcji języka angielskiego uczniowie wzięli udział w dwuetapowym teście polsko-angielskim weryfikujących ich wiedzę z odnawialnych źródeł energii, ich wykorzystania w Polsce i Europie, jak również zagadnień ochrony środowiska i znajomością celów i inicjatyw środków płynących z funduszy Norweskich.
I etap konkursu odbył się w poniedziałek 03.04.2023 r. Uczniowie poszczególnych klas rozwiązywali test z jedenastoma pytaniami polsko-angielskimi.
W PSP w Szymiszowie do konkursu przystąpiło 10 uczennic- 3 z klasy ósmej i 7 z klasy szóstej. Do dalszego etapu zakwalifikowało się 7 dziewcząt- 3 z klasy ósmej i 4 z klasy szóstej. Dwie uczennice z klasy VI znalazły się na tym samym 3 miejscu z tą samą liczbą punktów.
W ZPO w Suchej test konkursowy na pierwszym etapie pisało 7 uczniów klasy ósmej. Klasa szósta nie zdecydowała się na udział w konkursie. Do dalszego etapu przeszło 3 uczniów.
W PSP w Dziewkowicach do napisania testu zasiadło 23 uczniów, a w tym: 6 uczniów z klasy VI, 6 uczniów z klasy VII, 11 uczniów z klasy VIII. Do etapu szkolnego zakwalifikowało się 9 uczestników, po 3 uczniów z każdej klasy z najwyższymi wynikami.
II etap szkolny odbył się w czwartek 27. 04.2023 r. Na tym etapie uczniowie zmagali się z testem zawierającym 12 pytań polsko-angielskich.
W PSP w Szymiszowie zdobywczynią pierwszego miejsca i największej liczby punktów była uczennica klasy VI Anna Nieszwiec. W ZPO w Suchej zwyciężczynią okazała się uczennica klasy VIII Małgorzata Skolik, zaś w PSP w Dziewkowicach uczeń klasy VIII Bartosz Walasek.
Uczniowie ci poza dyplomem i nagrodą rzeczową zdobyli- główną nagrodę-wyjazd do Norwegii. Zostali uhonorowani również symbolicznym biletem lotniczym.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali pamiątkowe dyplomy za udział, zaś uczniowie, którzy brali udział w finale otrzymali dyplomy i pamiątkowe nagrody.
Wszyscy uczniowie świetnie poradzili sobie z zadaniami konkursowymi udowadniając swą dużą wiedzę ze znajomości ekologii jak również języka angielskiego.
Autorkami testu były Panie Małgorzata Szlaga, Iwona Cieślak, zaś od strony angielskiej Izabela Oliwiak, Anna Majewska. Koordynatorką całości zadań i konkursu była Małgorzata Szlaga.
Głównym celem konkurs plastycznego „Moja szkoła przyjazna środowisku” było zwiększenie świadomości ekologicznej uczniów w zakresie wiedzy o ochronie środowiska, w tym odnawialnych źródłach energii i ich znaczenia dla środowiska naturalnego. Konkurs był jednoetapowy, przeprowadzony w dwóch kategoriach wiekowych:
a) klasy 1-3
b) klasy 4-5
Ogółem w trzech placówkach nagrodzono 31 prac plastycznych. Uczniowie biorący udział w konkursie plastycznym otrzymali pamiątkowe dyplomy, nagrody rzeczowe. Wszystkie prace zostały wyeksponowane na gazetkach szkolnych.
Konkurs Wiedzy Ekologicznej OZE miał na celu poszerzanie wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska, w szczególności odnawialnych źródeł energii i ich wykorzystania jako alternatywy do produkcji energii, jak również rozbudzanie i pogłębianie zamiłowania i szacunku uczniów do piękna przyrody. Młodzi ludzie zostali zmotywowani do działań na rzecz ochrony środowiska w najbliższym otoczeniu, przekazując swoje zaangażowanie starszym członkom swojej rodziny czy miejscowości. Szczególnym zadaniem była integracja uczniów oraz wymiana doświadczeń między szkołami lokalnymi i partnerskimi i w tym celu uczniowie poszerzanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, zwłaszcza znajomością dodatkowych słów i zwrotów ekologicznych.
Po zajęciach poszerzających tą wiedzę w ramach lekcji biologii, geografii, lekcji wychowawczych i lekcji języka angielskiego uczniowie wzięli udział w dwuetapowym teście polsko-angielskim weryfikujących ich wiedzę z odnawialnych źródeł energii, ich wykorzystania w Polsce i Europie, jak również zagadnień ochrony środowiska i znajomością celów i inicjatyw środków płynących z funduszy Norweskich.
I etap konkursu odbył się w poniedziałek 03.04.2023 r. Uczniowie poszczególnych klas rozwiązywali test z jedenastoma pytaniami polsko-angielskimi.
W PSP w Szymiszowie do konkursu przystąpiło 10 uczennic- 3 z klasy ósmej i 7 z klasy szóstej. Do dalszego etapu zakwalifikowało się 7 dziewcząt- 3 z klasy ósmej i 4 z klasy szóstej. Dwie uczennice z klasy VI znalazły się na tym samym 3 miejscu z tą samą liczbą punktów.
W ZPO w Suchej test konkursowy na pierwszym etapie pisało 7 uczniów klasy ósmej. Klasa szósta nie zdecydowała się na udział w konkursie. Do dalszego etapu przeszło 3 uczniów.
W PSP w Dziewkowicach do napisania testu zasiadło 23 uczniów, a w tym: 6 uczniów z klasy VI, 6 uczniów z klasy VII, 11 uczniów z klasy VIII. Do etapu szkolnego zakwalifikowało się 9 uczestników, po 3 uczniów z każdej klasy z najwyższymi wynikami.
II etap szkolny odbył się w czwartek 27. 04.2023 r. Na tym etapie uczniowie zmagali się z testem zawierającym 12 pytań polsko-angielskich.
W PSP w Szymiszowie zdobywczynią pierwszego miejsca i największej liczby punktów była uczennica klasy VI Anna Nieszwiec. W ZPO w Suchej zwyciężczynią okazała się uczennica klasy VIII Małgorzata Skolik, zaś w PSP w Dziewkowicach uczeń klasy VIII Bartosz Walasek.
Uczniowie ci poza dyplomem i nagrodą rzeczową zdobyli- główną nagrodę-wyjazd do Norwegii. Zostali uhonorowani również symbolicznym biletem lotniczym.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali pamiątkowe dyplomy za udział, zaś uczniowie, którzy brali udział w finale otrzymali dyplomy i pamiątkowe nagrody.
Wszyscy uczniowie świetnie poradzili sobie z zadaniami konkursowymi udowadniając swą dużą wiedzę ze znajomości ekologii jak również języka angielskiego.
Autorkami testu były Panie Małgorzata Szlaga, Iwona Cieślak, zaś od strony angielskiej Izabela Oliwiak, Anna Majewska. Koordynatorką całości zadań i konkursu była Małgorzata Szlaga.
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Pietrucha (2023-06-05 09:48:09)
Liczba odwiedzin: 31313
Informację wprowadził(a): Jarosław Pietrucha (2023-06-05 09:48:09)
Liczba odwiedzin: 31313