Menu lewe
Projekt edukacyjny PSP w Błotnicy Strzeleckiej „Żyj zdrowo”
29 marzec 2006
„Żyj zdrowo” to tytuł projektu profilaktycznego opracowanego przez pedagoga szkolnego – Joannę Ostrowską i dyrektora szkoły – Joannę Gawlik. Koordynatorem projektu jest Krystyna Majnusz.
Pomysł uzyskał aprobatę Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która przyznała środki na jego realizację. Głównym celem projektu jest wyeksponowanie wartości poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie oraz przekazanie wiedzy o profilaktyce uzależnień.
Według założeń koordynatorów projektu, bezpośrednimi beneficjentami byli uczniowie naszej szkoły, nauczyciele, pracownicy administracji oraz rodzice, którym powierzono bezpośrednią realizację zadań wynikających z projektu. Pośrednimi beneficjentami natomiast są mieszkańcy okolicznych wsi, z których dojeżdżają uczniowie.
Działania w ramach projektu zostały podzielone na moduły:
Moduł A
Gromadzenie informacji:
Moduł B
Z profilaktyką na TY
Moduł C
Teatr w profilaktyce
Moduł D
Profilaktyczny finisz
Atrakcyjna tematyka poszczególnych modułów znalazła uznanie wśród zainteresowanych. Jakże nie uczestniczyć w realizacji projektu kiedy jego treści wypełniają też prezentacje sporządzonych prac plastycznych, gromadzenie zdrowej żywności, wyrobów czekoladowych, przegląd klasowych teatrzyków, pokaz aerobiku no i oczywiście – oczekiwane nagrody i wyróżnienia.
Realizacja projektu udowodniła raz jeszcze, że jeśli jest ciekawy, rzetelnie przygotowany i atrakcyjny dla odbiorców, będzie cieszył się powodzeniem i aktywnym uczestnictwem jego benefencjentów.
Według założeń koordynatorów projektu, bezpośrednimi beneficjentami byli uczniowie naszej szkoły, nauczyciele, pracownicy administracji oraz rodzice, którym powierzono bezpośrednią realizację zadań wynikających z projektu. Pośrednimi beneficjentami natomiast są mieszkańcy okolicznych wsi, z których dojeżdżają uczniowie.
Działania w ramach projektu zostały podzielone na moduły:
Moduł A
Gromadzenie informacji:
- Rozdanie zadań dla każdej klasy w obrębie 4 bloków tematycznych:
- Uzależnienie – co to takiego?
- Profilaktyka uzależnień .
- Zdrowe odżywianie.
- Substytut nałogu – czekolada.
- Zebranie informacji, selekcja.
- Albumy – prezentacja zebranych informacji.
- Gazetki propagujące zdrowe odżywianie.
Moduł B
Z profilaktyką na TY
- Poszerzenie wiedzy na temat profilaktyki i uzależnień na zajęciach lekcyjnych.
- Prezentacja prac plastycznych – wystawa.
- Gromadzenie zdrowej żywności.
- Alternatywny nałóg – czekolada. Gromadzenie czekoladowych wyrobów.
- Ogólnoszkolny konkurs wiedzy.
Moduł C
Teatr w profilaktyce
- Przegląd szkolnych teatrzyków profilaktycznych (kukiełkowy, pantonima, itp.)
- Spektakl teatralny w wykonaniu profesjonalnych aktorów.
Moduł D
Profilaktyczny finisz
- Podsumowanie i ocena realizacji projektu.
- Pokaz aerobiku.
- Ogłoszenie wyników konkursu.
- Wręczenie nagród i wyróżnień.
- Wyniki ankiety.
Atrakcyjna tematyka poszczególnych modułów znalazła uznanie wśród zainteresowanych. Jakże nie uczestniczyć w realizacji projektu kiedy jego treści wypełniają też prezentacje sporządzonych prac plastycznych, gromadzenie zdrowej żywności, wyrobów czekoladowych, przegląd klasowych teatrzyków, pokaz aerobiku no i oczywiście – oczekiwane nagrody i wyróżnienia.
Realizacja projektu udowodniła raz jeszcze, że jeśli jest ciekawy, rzetelnie przygotowany i atrakcyjny dla odbiorców, będzie cieszył się powodzeniem i aktywnym uczestnictwem jego benefencjentów.
Liczba odwiedzin: 5902970